Cifra de afaceri a producătorului de cărămizi Cemacon a urcat cu 34% în primele nouă luni ale anului faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, arată un comunicat de presă remis redacţiei.
Potrivit documentului citat, profitul operaţional, EBITDA, se situează la valoarea de 7,6 milioane lei, cu o rată de 21% în timp ce rezultatul financiar continuă să fie negativ, sub influenţa costurilor cu dobânzile aferente pachetului de credite de peste 26 milioane euro contractat de companie înainte de anul 2010.
În ceea ce priveşte vânzările cantitative, acestea au crescut cu 33%, iar profitabilitatea operaţională este de 21%.
Compania îşi menţine ca obiectiv, pentru acest an, atingerea unei cote de piaţă de 16% la nivel naţional.
Liviu Stoleru, Director General şi Preşedinte al Consiliului de Administraţie al Cemacon a declarat: "Obiectivele pentru 2013 au fost setate astfel încât Cemacon să-şi continue creşterea, ceea ce părea dificil la începutul anului, în condiţiile date ale pieţei. Am urmărit să creştem, dar în condiţii de profitabilitate. Am intrat pe pieţe noi, ne-am consolidat reţeaua de parteneri, am adăugat şi centrele proprii de distribuţie în zone cheie, am inovat prin produse odată cu lansarea noului portofoliu Evoceramic, am trecut, cu succes, printr-un proces de rebranding şi ne-am creat o nouă imagine în piaţă".
Cemacon a înregistrat în primele şapte luni ale acestui an un avans al vânzărilor de 40% în valoare şi 36% în volum şi estimează că va încheia acest an cu afaceri de 50 milioane lei, mai mari cu 40% faţă de 2012.
Vânzările companiei sunt derulate în principal printr-o reţea de 150 de parteneri la nivel naţional, ponderea cea mai ridicată a livrărilor fiind în Transilvania. Cemacon vinde şi direct către proiecte şi a deschis în acest an trei centre proprii de distribuţie, la Timişoara, Suceava şi Bacău.
F.A. Cif