De multe ori, pentru a-şi păstra slujbele, conaţionalii îşi riscă viaţa sau permisul de conducere. Deşi sunt din ce în ce mai numeroşi în Italia, şoferii români nu sunt organizaţi şi deseori se află la cheremul patronilor, care îi obligă de multe ori să încalce legea. Concurenţa din ce în ce mai mare în domeniul transporturilor industriale rutiere a dus la o situaţie în care patronii îi constrâng adesea pe şoferi să încalce regulile şi merg pe ideea: ”Dacă nu îţi convine, mai sunt alţi 100 ca tine care de-abia aşteaptă să îţi ia locul”.
În Italia, noul cod rutier prevede ca un şofer profesionist să nu conducă mai mult de cinci ore fără pauză, iar după nouă ore de condus este obligat să se oprească alte nouă ore. Cosma Ciprian Victor, 33 de ani, munceşte de opt ani ca şofer în străinătate. Trei ani a lucrat la Barcelona, iar ultimii cinci ani la Torino.
„Nu întotdeauna reuşim să respectăm regulile impuse de lege. Nu cu mult timp în urmă, am fost oprit la un control şi poliţistul m-a amendat. Din 20 de discuri înregistrate de către tahograful digital, unul avea mai multe ore conduse decât trebuia”. În momentul în care sunt opriţi pentru control, şoferii primesc amendă şi li se scad puncte de pe permisul auto.
Dacă amenzile sunt de obicei plătite de către firmă, punctele scăzute îl afectează direct pe şofer. El trebuie să aştepte doi ani pentru a-şi recupera punctele pierdute, dar doar dacă nu mai înregistrează nicio contravenţie în această perioadă.
Amenzi substanţiale
Ciprian Tănase, 44 de ani, din Botoşani, a fost şi el oprit la un control, iar din cauza neregulilor găsite a primit 1.500 de euro amendă şi i-au fost retrase 10 puncte de pe permisul de conducere.
„Mi-am dat demisia imediat, pentru că eram sătul să tot încalc regulile din cauza patronului. Deşi amenda trebuia să o plăt