"Daca as fi fost orb, as fi facut teatru, pentru film, insa, am nevoie de ochi", marturiseste Pedro Almodovar, descriindu-si relatia cu propriile creatii pe modelul celei dintre parinte si copil si investindu-si filmele cu iubirea si grija unui tata. Intr-un interviu acordat "Der Spiegel", Almodovar atribuie privirii una dintre cele mai mari forte de expresie ale unui regizor, amintind de cazul lui Michelangelo Antonioni, care, desi paralizat in ultima perioada a vietii, a reusit sa produca doua pelicule, din scaunul cu rotile. "Dizabilitatile stimuleaza imaginatia", spune spaniolul, atata timp cat ele nu afecteaza puterea vizuala: "Ii puteam vedea ochii (n.r. ai lui Antonioni). Erau plini de viata si energie". Filmul "Broken Embraces", care va avea premiera in Germania in aceasta saptamana, spune povestea de iubire dintre un regizor orb, interpretat de Lluis Homar, si muza acestuia, magistral jucata, spun criticii, de Penelope Cruz. "Eu nu am copii biologici. Pana la 40 de ani, ideea paternitatii mi-a fost chiar straina, dar de atunci, ma tot gandesc la asta", spune Almodovar, pentru care peliculele pe care le-a realizat au suplinit, pana acum, absenta copiilor. Cu toate ca ar fi putut adopta un copil, conditiile fiind acum mult mai simple pentru homosexuali, regizorul recunoaste ca, pe undeva, a fost "prea egoist" pentru a avea grija de un copil. "Acum, din cand in cand, ma incearca o oarecare nostalgie si incerc sa compensez prin filme relatia dintre un tata si copiii lui", adauga spaniolul. (NewsIn) "Daca as fi fost orb, as fi facut teatru, pentru film, insa, am nevoie de ochi", marturiseste Pedro Almodovar, descriindu-si relatia cu propriile creatii pe modelul celei dintre parinte si copil si investindu-si filmele cu iubirea si grija unui tata. Intr-un interviu acordat "Der Spiegel", Almodovar atribuie privirii una dintre cele mai mari forte de expresie ale unui