Pavlina Marinova, director general al Oriflame Romania, unul din principalii jucatori din industria de cosmetice, estimeaza o crestere de o singura cifra pentru piata de profil, o masura pentru impulsionarea consumului fiind o reducere de 2-3% a TVA.
“Avem acelasi numar de locuitori, nevoile sunt aceleasi – romanul are nevoie de produse de ingrijire de baza – companiile reduc preturile, cred ca piata va creste atat in unitati cat si in valoare, daca Guvernul va corecta TVA cu 2-3%. Cred intr-o crestere de o singura cifra in Romania”, spune Pavlina Marinova.
Aceasta considera ca “ce a fost mai greu a trecut deja” in cazul Romaniei, insa este inca prea devreme “sa sarbatorim cu o crestere de 0,6%”.
“Masurile luate de autoritati anul trecut au fost foarte dure si pot spune ca au avut curaj. Nu exista alta cale. Vad din ce in ce mai multe companii care afiseaza cresteri de doua cifre ale afacerilor. E si cazul Oriflame. Chiar daca cresterea de 0,6% nu inseamna prosperitate, vedem inceputul timid al unei dezvoltari. Consumatorii si-au ajustat cheltuielile la noua realitate in ultimele 18 luni. In acelasi timp, afacerile s-au ajustat situatiei”, subliniaza Marinova.
In opinia sa, cea mai important aspect este modul in care companiile se pregatesc pentru perioada post-criza. “In timpul crizei raspunsul era acelasi – supravietuirea. Lucrul cel mai interesant in criza este ca ierarhia se schimba, la fel si jucatorii. Unii pierd si altii castiga. Important este cum privesti perioada de dupa criza. Spre exemplu, Oriflame este printre primele companii in vanzari directe ce lanseaza aplicatii pentru iPhone si iPad. In doi ani business-ul va fi mobil, oamenii vor merge pe strazi cu un catalog electronic si nu cu unul printat”, crede oficialul Oriflame Romania.
Oriflame Romania, alaturi de Turcia si Ungaria, a avut una dintre cele mai bune perform