Americanii de la DuPont, cu afaceri anuale de 26 mld. dolari, vor să livreze pe piaţa locală materiale de construcţii inteligente, destinate în principal reducerii consumului de energie, şi, în ciuda preţurilor mari, reprezentanţii companiei consideră că România este pregătită pentru introducerea panourilor Energain, care se transformă în gel pentru a putea absorbi căldura din interiorul clădirilor. Cum vor reuşi însă să vândă panouri de 45 euro/mp pe o piaţă care este în scădere cu 17%?
eprezentanţii companiei americane DuPont, cu afaceri şi în domeniul construcţiilor, sunt de părere că viitorul industriei de profil îl reprezintă dezvoltarea tehnologiilor de reducere a consumului de energie şi implicit a costurilor, în condiţiile în care se acordă o atenţie din ce în ce mai mare acestor două considerente.
"Tendinţa mondială actuală de economisire a energiei şi de reducere a costurilor se resimte şi în industria materialelor de construcţii, iar noile materiale sunt concentrate tocmai pe aceste două mari direcţi. Pe de o parte sunt eficiente din punctul de vedere al consumului de energie şi chiar dacă la început sunt mai costisitoare decăt materialele tradiţionale, prin reducerea consumului de energie conduc în timp la o reducere a costurilor de întreţinere", a declarat Jordi Gavalda, directorul de vănzari pentru Europa din cadrul diviziei Building Innovations, DuPont.
Printre materialele de construcţii inteligente pe care compania americană vrea să le promoveze pe piaţa locală se numără panourile termice Energain, dar şi alte tipuri de materiale precum membranele hidroizolante Tyvek.
Cum funcţionează Energain. Panourile Energain au dimensiuni standard de 1metru x 1,2 metri x 5,26 milimetri, iar acestea se instalează în spatele pereţilor de rigips sau a plăcilor de tavan fals.
Panourile încep să absoarbă căldura din interiorul încă