Timp de 5 ani a fost profesoară de religie, iar acum le predă elevilor de la Şcoala Ştefan Protopopescu din Slatina limba franceză. Ca director al şcolii îşi doreşte să crească numărul de elevi dar şi a rezultatelor şcolare.
De mică visa să fie dascăl, iar modelul său a fost profesoara sa de limba franceză din liceu. Imediat după terminarea şcolii s-a înscris la facultate, şi pentru că avea o înclinaţie către religie a ales să studieze Teologie-Litere. „Îmi doream să devin profesoară de chimie pentru că îmi placea foarte mult chimia, dar nu-mi plăcea matematica, aşadar am renunţat. Mi-a plăcut foarte mult profesoara mea din liceu, Dana Cârjan, care mi-a insuflat dragostea pentru franceză“, povesteşte Mihaela Pirnă, directoarea Şcolii Ştefan Protopopescu din Slatina. Iubeşte ceea ce face şi nu se vede lucrând într-un alt domeniu, dar asta nu o împiedică să recunoască că munca de profesor este dificilă. „Munca la catedră este grea, pentru că lucrăm cu omul. Copiii sunt în formare, nu pot discerne ce e bine şi ce e rău, iar avalanşa de informaţii îi derutează. În general copiii urmează modele iar noi trebuie să ne comportăm exemplar. Cred că e o muncă grea dar dacă reuşeşti să devii un model pentru elevii tăi este o muncă frumoasă“, explică Mihaela.
Vrea să crească numărul elevilor
Funcţia de director al şcolii în care lucrase mai mult de 10 ani a venit ca o provocare pentru doamna profesoară. „Îmi cunosc limitele şi am considerat atunci când mi s-a propus să fiu director că pot face ceva pentru şcoală. A venit şi ca un cadou, pentru că am devenit director al şcolii cu o zi înainte de ziua mea de naştere“, spune Mihaela. Ca orice meserie, funcţia de director implică multe responsabilităţi, mai puţin timp pentru familie dar şi satisfacţii, iar Mihaela Pirnă ştie asta cel mai bine. „Nu-mi rămâne timp suficient pentru copiii mei, dar nu văd asta ca p