„Vrem mult şi ieftin“, traduc furnizorii de servicii de recepţie TV prin satelit mesajele venite din piaţă. Ofertele mai avantajoase pentru clienţii noi plimbă abonaţii între companii. Televiziunea prin satelit pătrunsese, la sfârşitul anului trecut, în aproape 2,2 milioane de gospodării româneşti, adică o treime din numărul total, şi tinde să egaleze popularitatea televiziunii prin cablu, aflată în scădere, dar prezentă încă în 49% din locuinţe în vara a
„Vrem mult şi ieftin“, traduc furnizorii de servicii de recepţie TV prin satelit mesajele venite din piaţă. Ofertele mai avantajoase pentru clienţii noi plimbă abonaţii între companii.
Televiziunea prin satelit pătrunsese, la sfârşitul anului trecut, în aproape 2,2 milioane de gospodării româneşti, adică o treime din numărul total, şi tinde să egaleze popularitatea televiziunii prin cablu, aflată în scădere, dar prezentă încă în 49% din locuinţe în vara anului trecut. Armele cu care se luptă cei cinci concurenţi de pe piaţa DTH (Direct-To-Home) sunt tarifele cât mai scăzute şi conţinutul. Vom asista la detronarea liderului, DigiTV? „Cred că serviciul Dolce este capabil să devină lider de piaţă în următorii ani, fără a utiliza în mod necesar doar tehnologia DTH“, spune Mirek Smyk, managerul Diviziei TV (Dolce) din Romtelecom. Datorită infrastructurii pe care o deţine, compania poate şi e posibil să furnizeze şi servicii IPTV, însă ar putea utiliza şi o soluţie clasică. „În funcţie de datele celor care efectuează studii de piaţă, Dolce este platforma numărul unu sau doi din România“, adaugă Smyk. „Desigur, intenţia noastră este aceea de a fi lider clar pe întreaga piaţă de televiziune, precum şi de a oferi soluţii complet integrate de voce, internet şi TV pentru gospodării“.
Tendinţa de creştere a numărului de abonaţi TV prin satelit în detrimentul cablului este evidentă. Deşi acest serviciu se