Lipsa atractiilor turistice si a centrelor de conferinte cu un numar mare de locuri face pragul de 75% greu de depasit.
"Motivul pentru care ne 'impotmolim' la acest grad de ocupare este foarte simplu. Hotelurile sunt foarte ocupate in timpul saptamanii, dar foarte goale in weekend. De asemenea, ianuarie, iulie si august sunt luni cu o rata de ocupare foarte scazuta", spune Bruno Vinette, directorul general al hotelului Sofitel.
Reprezentantii Sofitel, unitate prezenta pe piata hotelurilor de patru stele din Capitala, spun ca cele mai bune luni pentru activitatea hotelului sunt martie, aprilie, mai si septembrie, octombrie, noiembrie.
"Dar chiar si in aceste luni merge mult mai bine in zilele de marti, miercuri si joi. In martie se poate atinge cu usurinta un nivel de ocupare de 85%, daca ai noroc si de cateva grupuri in weekend", spune directorul de la Sofitel.
Clientii hotelului Sofitel sunt in proportie de 65% straini, care vin in Bucuresti pentru afaceri. Potrivit lui Vinette, romaanii care se cazeaza in Bucuresti, fie ei oameni de afaceri sau simpli turisti, prefera segmentul hotelier de doua si trei stele. Prin urmare, cresterea numarului de clienti poate proveni doar din atragerea grupurilor la conferinte sau a turistilor.
"Am dori sa avem mai multi turisti, pentru ca oamenii de afaceri vin de marti pana vineri, ceea ce face hotelul sa ajunga la o rata de ocupare de doar 50% vinerea si chiar mai mica in weekend. Dar nu cred ca se va intampla prea repede, pentru ca Bucurestiul nu are inca potentialul turistic necesar", spune Bruno Vinette.
Solutia atragerii grupurilor de conferinte nu este nici ea una viabila, din moment ce Bucurestiul nu dispune de un centru care sa gazduiasca conferinte internationale de peste 1.000 de persoane. Grupurile de 40 sau 50 de persoane care vin la seminarii, singurele pentru care exista faci