Cel mai rapid tren cu levitatie magnetica din lume de tip Maglev a fost testat recent in Japonia, cand a "zburat" cu o viteza ametitoare de peste 500 de kilometri pe ora. Dupa constructia liniei de cale ferata speciale dintre orasele Nagoya si Tokyo, distanta de 285 de kilometri dintre ele se va strabate doar in 40 de minute.
Compania Central Japan Railway (JRC) va incepe constructia liniei de tip Maglev intre Nagoya si Tokyo pana in anul 2027, potrivit Wired.
Pentru a face o comparatie, trenului Amtrak din Statele Unite ii trebuie 3 ore si 40 de minute pentu a se deplasa pe o distanta de 338 de kilometri. O calatorie intre Boston si New York cu un tren Maglev ar dura mai putin de ora.
Pana in anul 2045, JRC spera sa extinda linia pana la Osaka, ceea ce va duce la reducerea numarului de pasageri pe zborurile aeriene dintre orase japoneze.
Doar extinderea retelei de transport de tip Maglev de la Nagoya se estimeaza a costa intre 52 si 90 de miliarde de dolari, aceasta datorita dificultatii constructiei liniei de cale ferata care presupune executarea unor tuneluri pe traseul care strabate orase si munti.
Compania JRC este o firma extrem de profitabila, avand o istorie bogata, printre care constructia trenurilor tip "proiectil". In ultimul an fiscal, compania a avut un flux de capital de 2,95 de miliarde de dolari.
Cel mai rapid tren cu levitatie magnetica din lume de tip Maglev a fost testat recent in Japonia, cand a "zburat" cu o viteza ametitoare de peste 500 de kilometri pe ora. Dupa constructia liniei de cale ferata speciale dintre orasele Nagoya si Tokyo, distanta de 285 de kilometri dintre ele se va strabate doar in 40 de minute.
Compania Central Japan Railway (JRC) va incepe constructia liniei de tip Maglev intre Nagoya si Tokyo pana in anul 2027, potrivit Wired