tiți cum se spune, marile spirite, la fel ca autostrăzile, sunt menite să se întâlnească – mai ales când sunt minciuni trasate entuziast pe-o hârtie. Citesc articolul supărat al dlui Ciucu și cel perplex-interogativ al Hotnews apropo de proiectul guvernamental de construcție de autostrăzi. Dincolo de ton sunt eforturi analitice care, mă tem, pleacă de la o premisă falsă: și anume că documentul făcut public este un plan concret și sincer privind acțiunea guvernamentală în domeniu. Pe scurt, îl iau în serios apropo de ceea ce pretinde că este. Mie însă îmi amintește de un alt produs de același calibru și natură, la scară ceva mai mică: autostrada suspendată a primarului general al Capitalei. Un caz în care avem, cum se zice, beneficiul experienței: e dovedită și răsdovedită valoarea proiectului ca instrument de propagandă. În schimb, ca proiect serios… există chiar o umbră de teamă că la un moment dat autorul l-ar putea pune în practică, fie și parțial. Citeam recent că autostrada va avea și câteva tuneluri, un adevărat roller-coaster, când pe sub pământ, când peste. Cine ar putea rezista acestei imagini vesele, și tentației de a-i mai oferi un mandat dlui Sorin Oprescu? La fel și aici: dacă îl luăm în serios și intrăm în detaliile tehnice documentul guvernamental e în cel mai bun caz o glumă foarte proastă, faptul că inventează orașul Sălaj e doar un indiciu că e făcut pe genunchi. Dar, ca instrument de luat ochii, de propagandă, este excelent. Nu? Totul e să nu blocheze, să nu saboteze căpcăunul ăla de Băsescu bugetul și, cu ajutorul presei de partid, toată țara, din Satu Mare până în Alexandria, poate visa frumos la autostrăzile care le vor veni sub nas.
Că veni vorba de butaforie, documentul e doar un element dintr-o punere în scenă mai vastă. Și foarte eficace. Deja am văzut ziare, serioase altfel, titrând ”criză fără precedent”, sau alte titluri asemănătoar