Iepuraşul, ca simbol, nu apare legat de Sărbătoarea Paştelui în niciuna dintre cărţile sfinte. Apare însă în mai toate casele în ziua de Paşte: de ce apare, când a apărut prima dată şi ce legătură are, de fapt, cu sărbătoarea în sine, scrie b365.ro.
Potrivit Centrului de Literatură şi Cultură pentru Copii al Universităţii din Floryda, citat de Discovery.com, Iepuraşul a apărut ca simbol al renaşterii naturii încă din perioada pre-creştină, în Germania.
Atunci era asociat cu zeiţa Eostra, zeiţă a primăverii şi fertilităţii (care avea ca simbol iepuraşul, pentru că e un animal cu o rată mare de reproducţie).
Citeşte şi Biserica Ortodoxă nu este de acord cu „tradiţia” cadourilor de Paşte
Aceaaşi legendă însă o găsim formulată şi în mod diferit: zeiţa Eostra ar fi găsit, într-o iarnă, o pasăre rănită pe câmp; pentru a o salva de la moarte, zeiţa a transformat-o într-o iepuroaică, dar i-a lăsat capacitatea de a depune ouă. De aici şi imaginea cu iepuraşul aşezat într-un coşuleţ, cu ouă pe lângă el.
Prima legendă, cea cu iepurele care ascunde ouăle, a fost adusă în SUA în 1700, când emigranţii germani s-au stabilit în Pennsylvania- iar, mai târziu, povestea a ajuns în întreaga lume.
Iepuraşul, ca simbol, nu apare legat de Sărbătoarea Paştelui în niciuna dintre cărţile sfinte. Apare însă în mai toate casele în ziua de Paşte: de ce apare, când a apărut prima dată şi ce legătură are, de fapt, cu sărbătoarea în sine, scrie b365.ro.
Potrivit Centrului de Literatură şi Cultură pentru Copii al Universităţii din Floryda, citat de Discovery.com, Iepuraşul a apărut ca simbol al renaşterii naturii încă din perioada pre-creştină, în Germania.
Atunci era asociat cu zeiţa Eostra, zeiţă a primăverii şi fertilităţii (care avea ca simbol iepuraşul, pentru că e un animal cu o rată mare de reproducţie).
Citeşte şi Biserica Ortodoxă nu e