Ca in fiecare an, n-am rezistat ispitei si m-am infiintat iar la Tirgul de Carte Gaudeamus. Dupa aventura autobuzelor care merg sau nu merg la Romexpo, dupa ce un 301 m-a dus pina la Baneasa, la capatul lumii, intr-o lume a periferiei care nu avea nimic de-a face cu lumea cartilor, dupa inghesuiala si datul din coate, m-am alaturat valului de vizitatori care se scurgea spre Tirgul de Carte, trecind pe linga Loganul care trona chiar la intrare, asteptindu-si cistigatorul (organizatorii s-au gindit probabil sa-i ofere fericitului vizitator un mijloc de locomotie comod, pentru ca anul viitor sa nu-si mai bata capul cu ce autobuz ajunge la Gaudeamus sau la Bookfest). inauntru – cald, forfota, lansari, standuri colorate, personalizate, mai ales la parter, pe inelul din centru. Edituri precum Humanitas, Polirom, Rao, Curtea Veche, Cartier, All, Prior Books, Paralela 45, Corint s-au straduit sa-si intimpine cititorii cum se cuvine.
Colorat, viu, cu carti din ce in ce mai aratoase, Gaudeamus-ul de anul acesta a fost mai degraba un tirg al cartilor de referinta, al reeditarilor si al traducerilor.
Apetitul pentru literatura straina, mai ales pentru romane de buna calitate, semnate de autori cu greutate (Dos Passos, Lobo Antunes, Vargas Llosa, Salman Rushdie, Orhan Pamuk, Jonathan Coe, Ian McEwan), ca si orientarea cititorilor spre povestea bine spusa trebuie sa fi fost pe deplin satisfacute. De mentionat, insa, ca Editura Polirom si Cartea Romaneasca si-au „tinut comindul“, publicind in continuare literatura romana originala, riscind cu autori tineri sau mai putin tineri: Derapaj, de Ion Manolescu, Fata din casa vagon, de Ana-Maria Sandu, Teodosie cel Mic, de Razvan Radulescu, Mirii nemuririi, de Radu Aldulescu, Klein spuse Klein, de Mihai Ignat. Nici Humanitas nu s-a lasat mai prejos si a venit cu un nou roman de Nicolae Strambeanu, Scrisoarea pe care nu