Magnatii asfatului au dat batalia finala in lupta pentru constructia coridorului 4 Paneuropean de autostrazi. Compania Nationala de Autostrazi a ales firmele care vor construi autostrazile Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva si Orastie-Sibiu.
Multi dintre câstigatori sunt cunoscuti pentru relatiile lor cu partidul de guvernamant dar si pentru nenumaratele contracte cu statul roman.
Autostrada Nadlac-Arad si drumurile de legatura au fost impartite in doua santiere si date pentru executie mai multor firme.
Primii 22 de kilometri vor fi proiectati si construiti de consortiul romano-portughez Romstrade - Monteadriano Engenharia e Construcao. Romstrade este detinuta de omul de afaceri Nelu Iordache, iar a doua bucata din autostrada Nadlac-Arad va fi facuta de o companie germana.
A treia portiune din autostrada Deva-Orastie, a fost castigata de o firma italiana, iar ultimul lot de 17 kilometri, de asocierea italiano-româna, Astaldi-Euroconstruct Trading '98-Astalrom.
Astaldi Spa Italia este de ani de zile una din companiile cu lucrari constante, de ordinul sutelor de milioane de euro, platite din bugetul României. Firma nu a avut insa cele mai bune recomandari din strainatate, dupa ce mai multe guverne si companii au reziliat contractele cu Astaldi. In Romania a avut zeci de proiecte si mereu a fost acuzata ca a lucrat prost si a intarziat.
Despre patronii firmei Euroconstruct, Dan Besciu si Sorin Vulpescu, s-a spus ca sunt "noii regi ai asfaltului", dupa Dorinel Umbrarescu. Acestia au castiat in ultimii ani peste 15 contracte grase cu statul roman. Coridorul IV paneuropean incepe din Germania, la Nurenberg, si continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta, ruta continuand pana la Istanbul.
Magnatii asfatului au dat bat