Criza este în floare, însă vedetele nu se lasă şi investesc bani în fel de fel de afaceri. Spre exemplu, Romaniţa Iovan a readus în România, după zece ani, brandul Escada. Magazinul de lux a fost deschis, ieri, în incinta Hotelului Marriott, din Bucureşti, unde o geacă din piele întoarsă costă aproape 10.000 de lei.
A venit primăvara şi, o dată cu ea, colecţiile de sezon au invadat marile magazine. Deşi marfa este de foarte bună calitate, clienţii nu se îngrămădesc să le calce pragul.
Este şi cazul magazinului Escada, deţinut de Romaniţa Iovan. Ieri, după orele prânzului, în buticul de lux al creatoarei bătea vântul. Nimeni nu avea curaj să-i calce pragul. Şi pe bună dreptate. Toate produsele etalate pe rafturi au preţuri extrem de piperate.
Ca să te îmbraci de aici trebuie să ai în portofel câteva zeci de milioane de lei disponibile doar pentru shopping. O rochiţă subţire costă 2.300 de lei, o fustă - în jur de 3.000 de lei, un sacou - aproximativ 4.000 de lei, iar o pereche de pantaloni din piele depăşesc 7.100 de lei.
Piesa de rezistenţă o reprezintă o gecuţă scurtă, în talie, din piele întoarsă, pentru care trebuie să scoţi din buzunar peste 9.500 de lei. Ceva mai ieftini sunt balerinii din piele, 1.700 de lei, sau tricourile, 530 de lei.
Cu toate acestea, creatoarea de modă anunţă că preţurile sunt mai mici cu 15% faţă de cele percepute în perioada 2002-2005. „Am deschis astăzi (n.n. ieri) magazinul, dar inaugurarea oficială o vom face pe 26 aprilie, atunci când voi avea şi o prezentare de modă. Până atunci, aşteptăm clienţii", ne-a declarat Romaniţa Iovan.
Magazinul Escada este situat în cadrul Galeriilor Comerciale ale Hotelului Marriott din Capitală, unde, pe 85 de metri pătraţi, sunt prezentate cele mai noi colecţii Escada.
A investit în modă şi în imobiliare
Romaniţa Iovan nu este la primul magazin de lux.