Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi-ar putea suplimenta bugetul pe anul în curs cu 7,5 milioane de lei, bani necesari pentru reparaţii curente la infrastructura feroviară publică pe ruta Braşov - Podu Olt. Aceste lucrări au fost necesare pentru înlăturarea efectelor inundaţiilor din luna iulie a acestui an.
Banii amintiţi vor fi folosiţi pentru servicii de expertiză, proiectare şi executarea lucrărilor necesare redeschiderii circulaţiei trenurilor în zona podului km.99+396, de pe linia 205 Braşov-Podu Olt, afectată de calamităţile naturale produse în luna iulie 2009. În proiectul de Hotărâre de Guvern elaborat de MTI se spune că „ploile torenţiale de mare intensitate şi inundaţiile produse în prima decadă a lunii iulie 2009 în zona centrală a ţării au afectat grav infrastructura feroviară”. „Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” - SA a acţionat în perioada imediat următoare producerii calamităţilor naturale, cu personal propriu, pentru readucerea în stare de funcţionare a infrastructurii feroviare, dar în prezent circulaţia este în continuare închisă în zona podului de la km.99+396 de pe linia 205 Braşov-Podu Olt între staţiile Arpaş-Porumbacu, deoarece s-a produs înclinarea pilei nr.I dinspre Braşov cu aproximativ 10 grade spre amonte, ceea ce a condus la deplasarea tablierelor adiacente pilei afectate cu scoaterea lor de pe aparatele de reazem. Distrugerile infrastructurii feroviare au fost majore, iar lucrările de refacere nu pot fi realizate în regie proprie”, mai arată proiectul amintit.
Potrivit oficialilor MTI, redeschiderea circulaţiei trenurilor pe această rută presupune două etape
În prima etapă se va realiza suplimentarea bugetului MTI cu 7,5 milioane lei, fără TVA, pentru achiziţionarea la pachet a serviciului de proiectare şi execuţie a lucrărilor de punere în siguranţă a tablierelor şi redeschiderea circulaţiei trenuril