Giganţii media, televiziuni de referinţă şi ziare etalon, toate au fost afectate de criză, atât în SUA, cât şi în lume, şi ori au ajuns pe pierderi, ori dau oameni afară, ori strâng cureaua. Criza a dus la anularea petrecerilor de Sărbători, iar managerii sunt înştiinţaţi să zboare la clasa economică, să se cazeze la hoteluri ieftine şi să facă economisiri la consultanţă.
CBS a postat în trimestrul trei o pierdere de 12,46 miliarde de dolari, după ce a fost obligată să rescrie în minus valoarea unor active cu 14,12 miliarde de dolari. Pierderea anunţată înseamnă un declin cu 18,58 dolari pe acţiune, comparativ cu o creştere de 48 de cenţi, anunţată în urmă cu un an, adică 343,3 milioane dolari. Imensa scădere a valorii contabile a activelor a sosit în urma crizei imobiliare şi a reducerii reclamelor, care au scăzut valoarea staţiilor radio şi de televiziune ale grupului media. Reducerea cheltuielilor cu reclamele din partea giganţilor auto americani, General Motors, Ford şi Chrysler, ca urmare a vânzărilor slabe de autoturisme, a dus la tăierea cheltuielilor. CBS a anunţat cheltuieli sub 500 de milioane de dolari, faţă de proiecţia de 550 milioane de dolari.
De asemenea, în 2009 CBS strânge mai mult cureaua, reducând cheltuielile până la 350 de milioane de dolari, aproape de nivele istorice, potrivit AP.
RECLAMELE AU SCĂZUT CU 40%
News Corporation, gigantul media deţinut de miliardarul Rupert Murdoch, şi-a revizuit estimările de profit pentru 2009 după ce ziarele din cadrul grupului şi televiziunile Fox au avut rezultate slabe. Profitul Fox a scăzut cu 70% pe trimestrul al treilea, până la 54 de milioane de dolari, mai puţin de jumătate faţă de aşteptările analiştilor în urma reducerii reclamelor de la producătorii auto cu 40%. Scăderea titlurilor companiei pe burse a zburat 4 miliarde de dolari din averea lui Murdoch, acţi