Ediţia online a cotidianului francez „Le Figaro" introduce, de astăzi, două sisteme de plată pentru anumite articole, considerate premium. Ştirile publicaţiei vor rămâne gratuite.
Dacă Rupert Murdoch, proprietarul gigantului media News Corporation, a anunţat că va introduce taxe pentru site-urile sale de ştiri, Francis Morel, director general al grupului Le Figaro, spune că va cere bani numai celor care vor conţinut „extra".
Lefigaro.fr pune la dispoziţia utilizatorilor săi două tipuri de abonament: Select, care costă 8 euro pe lună, şi Business, de 15 euro lunar. Utilizatorii Figaro Select pot citi analize şi articole ample, dar şi traduceri în franceză ale materialelor din „New York Times".
În plus, ei vor primi o copie digitală a ediţiei tipărite a „Le Figaro", vor putea citi 30 de articole din arhivă pe lună şi vor avea acces la o reţea socială prin intermediul căreia pot lua legătura cu alţi cititori. Mai mult, abonaţii pot face chiar ei jurnalism prin publicarea propriilor poveşti.
Cei care plătesc abonamentul Figaro Business vor putea citi o arhivă extinsă la 90 de ştiri şi vor primi două buletine de ştiri economice.
Reţeaua socială disponibilă pentru cei care aleg acest abonament este axată pe crearea unor relaţii de afaceri.
Cine mai vrea bani contra articole
Ediţia online a „Wall Street Journal“ percepe deja taxe. Tot mai multe publicaţii online din întreaga lume au anunţat că vor să adopte, total sau parţial, modelul: „The Times“, „The Sunday Times“, „The New York Times“, „Financial Times“ şi „The Guardian“.