Pe scena Operei Naţionale Bucureşti am putut urmări un spectacol cu două dintre cele mai cunoscute lucrări ale renumitului coregraf George Balanchine. Surprinzătoare rezerva publicului faţă de un eveniment de elită, cum se anunţa premiera cu Seara Balanchine. Ne aşteptam la o sală arhiplină...
Balanchine spunea că: „Ne putem bucura şi putem înţelege dansul fără nicio explicaţie sau introducere verbală. Important în balet este mişcarea însăşi, aşa după cum într-o simfonie importantă este sunetul. Un balet poate reflecta o poveste, dar elementul esenţial
al său este spectacolul vizual şi nu povestea respectivă".
Am asistat la Bucureşti la o premieră naţională. În afara dificultăţii tehnice şi expresive redutabile în a realiza un astfel de spectacol, ai nevoie de capacitatea de a căpăta licenţa pentru coregrafiile sale. Aşa se face că te poţi considera privilegiat dacă, în România fiind, poţi vedea pe scena Operei Naţionale Bucureşti această seară de balet, care cuprinde două dintre cele mai cunoscute lucrări ale renumitului coregraf George Balanchine, „Valse Fantaisie" pe muzica lui Glinka şi „Serenade" pe muzica lui Ceaikovski. Balerinii au fost pregătiţi pentru acest spectacol-eveniment de „maestrul repetitor" Paul Joseph Boos, desemnat de Trustul George Balanchine (New York) să monteze acest spectacol la Bucureşti.
„Valse Fantaisie" şi „Serenada"
În deschidere, ne-am aflat în alt registru stilistic, urmărind cea mai recentă creaţie coregrafică semnată Ioan Tugearu, „Fuga. Marea fugă", pe muzică de Bach şi Beethoven, în care a evoluat un grup de solişti ai ONB: Adela Crăciun, Corina Dumitrescu, Bianca Fota, Monica Petrică, Laura Blică Toader, Adina Tudor, Virgil Ciocoiu, Alin Gheorghiu, Ovidiu Matei Iancu, Valentin Stoica, Vlad Toader şi Gigel Ungureanu.
Atenţia tuturor se îndrepta însă către secţiunea Balanchine