Se iau 9 cuburi, fiecare reprezentand o problema a identitatii urbane. Se alege un raspuns si se asaza cuburile pe platforma. Combinatia celor 9 raspunsuri este proiectul fiecarui participant. Interpretarea jocului va fi proiectata pe ecran. Si pe un fluturas personalizat printat la pupitru.
In viitor Romania "mea" va fi "mai degraba dezvoltata, mai degraba individualista, mai degraba traditionala". Si, oricat de ciudat ar suna proiectul urbanistic propus de mine, acesta a punctat 63 la capitolul dezvoltare, 37 la ecologie, 54 la individualitate, 46 in ceea ce priveste comunitatea, 56 la traditionalism si 44 la modernitate.
Toate aceste domenii sunt probleme puse in scena in cadrul proiectului Remix, o expozitie interactiva, subintitulata "drama urbana pentru 9 cuburi si multi jucatori", care a reprezentat Romania la Bienala de Arhitectura de la Venetia (editia 2006). Saptamana trecuta proiectul s-a vernisat si la Sala Dalles, fiind deschis pana la sfarsitul acestei luni.
Expozitia-proiect semnata de Constantin Goagea, Cosmina Goagea, Stefan Ghenciulescu, Justin Baroncea, Ana Bleahu si Carmen Popescu impreuna cu alti colaboratori isi asuma "caracterul fragmentar al realitatii romanesti", asa cum explica membrii echipei.
De aceea Remix isi propune sa interogheze vizitatorii intr-un mod activ despre viziunea lor asupra dezvoltarii din punct de vedere arhitectural si nu numai.
Astfel prin chestionarul realizat sub forma unui joc cu 9 cuburi fiecare participant raspunde la intrebari legate de anumite domenii cum ar fi spatiul public, problemele ecologice, "casa de vis", patrimoniul cultural sau arhitectura responsabila/vs/ libertate totala in urbanism. Pe fatetele fiecarui cub se afla o intrebare si cateva variante de raspuns. O placuta electronica de identificare va "receptiona" mesajul si il va trimite catre un program de decriptare. La f