Furnizorul de soluţii şi sisteme în domeniul instalaţiilor şi construcţiilor Teraplast şi-a redus cu 1,99 milioane de lei pierderile în primul trimestru din 2013, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 2,65 milioane lei, la 0,66 milioane lei. Cifra de afaceri a crescut cu 5,09%, la 39,48 mil. lei.
„Evoluţia companiei în primele trei luni ale lui 2013 a fost influenţată de sezonul rece prelungit şi de presiunea concurenţială, pe fondul volumelor scăzute. Cu toate că nu am atins nivelul bugetat, vânzările au fost pe un trend crescător. Cel mai important lucru realizat este că indicatorii de profitabilitate s-au îmbunătăţit, atât faţă de anul trecut, cât şi faţă de ce am bugetat pentru primul trimestru. (...) Măsurile de restructurare operaţională şi financiară, precum şi abordarea de noi pieţe, acţiuni deja implementate sau în curs de implementare, vor contribui semnificativ la creşterea viitoare a business-ului Teraplast”, explică Traian Simion, directorul general al companiei.
Creşterea cu 5,09% a cifrei de afaceri înregistrată de Teraplast în primul trimestru din 2013, a fost susţinută de evoluţia tuturor segmentelor de business. Rezultatul din exploatare al Teraplast s-a cifrat la -0,08 mil. lei în 2013, faţă de o pierdere de 0,79 mil. lei înregistrată în 2012.
O contribuţie importantă la reducerea pierderii din exploatare a avut-o modificarea structurii portofoliului de produse şi pieţe, concomitent cu punerea în practică a măsurilor de reducere a cheltuielilor de exploatare (vezi reducerea cu 40,45%, în trimestrul I 2013, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012, a cheltuielilor cu provizioanele, amortizarea şi ajustările pentru depreciere).
Rezultatul net rămâne în continuare negativ (0,66 mil. lei), însă pierderea s-a redus cu 1,99 mil. lei faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent (2,65 mil. le