Compania şi-a propus ca până la finele anului 2014 să aibă un lanţ de 150 de farmacii
Acţionarii companiei Ropharma SA Braşov, specializată în producţia, distribuţia şi retailul medicamentelor, vor discuta pe 14 ianuarie fuziunea prin absorbţie de către Ropharma, ca societate absorbantă, şi trei companii de distribuţie farmaceutică, două din Bacău – Nipan-Farm şi Cristina Farm, şi una din Alba Iulia – Farmacia Sedofarm.
În urma procesului de fuziune prin absorbţie, capitalul social al companiei va creşte cu 48.570 de lei, până la 51,008 milioane de lei. Majorarea capitalului social se va face prin emisiunea unui număr de 485.703 acţiuni cu o valoare nominală de 0,1 lei/titlu, acestea urmând a fi împărţite acţionarilor/asociaţilor companiilor absorbite.
Prin includerea celor trei farmacii în lanţul propriu, Ropharma ar ajunge la aproape 130 de puncte de vânzare. Compania şi-a propus ca până la finele anului 2014 să aibă un lanţ de 150 de farmacii.
Ropharma se află pe locul nouă în topul celor mai mari distribuitori cu o cotă de piaţă de 3,4% (în retail), iar în topul lanţurilor de farmacii se află pe locul cinci. Aproape 72% din vânzări se realizează prin reţeaua proprie de farmacii, iar diferenţa prin distribuţie. Compania are şi un portofoliu de produse fabricate în unităţi proprii ce se vând sub trei branduri: Aesculap, Bioef şi Eurofarmaco.
După primele 9 luni din 2013, compania Ropharma Braşov a anunţat un profit în creştere cu 24%, de 4,4 milioane de lei. Afacerile companiei au stagnat în perioada analizată la 307,1 milioane de lei.
Creată pe „scheletul” unei întreprinderi de stat
Ropharma în structura actuală a luat naştere în 2009, când a fuzionat cu alte companii, Farmaceutica Aesculap Târgu-Mureş, Medica Bacău şi Global Pharmaceuticals Braşov, însă bazele sunt mai vechi. Ropharma provine din Întreprindere