Românii au ajuns să se înghesuie în avion aşa cum până nu de mult se luptau să apuce un loc pe scara tramvaiului. Numai în 2007, aeroporturile din România au fost tranzitate de peste 7,5 Românii au ajuns să se înghesuie în avion aşa cum până nu de mult se luptau să apuce un loc pe scara tramvaiului. Numai în 2007, aeroporturile din România au fost tranzitate de peste 7,5 milioane de pasageri, potrivit datelor statistice. Doar 10% din aceştia au călătorit pe curse interne.
Intrate pe piaţa românească în 2002, companiile aeriene low-cost au făcut ca, în şase ani, traficul de pe Aeroportul Băneasa să crească de peste 40 de ori.
"Explozia" se datorează, în parte, apariţiei unor operatori străini, favorizată de normele comunitare, după intrarea în Uniunea Europeană. Confruntaţi, înainte de 1 ianuarie 2007, cu un embargo al companiilor naţionale, operatorii de zborurui ieftine beneficiază în prezent de politica "open sky" a UE, care a eliminat o serie de restricţii care reduceau libertatea de mişcare a transportatorilor.
De exemplu, în anii anteriori, compania maghiară Wizz Air nu putea opera zboruri decât în Ungaria, iar numărul acestora trebuia să fie egal cu cel al curselor operate de companiile româneşti, în speţă Tarom, către Budapesta. Acum, "cerul deschis" european permite un număr nelimitat de zboruri, către orice destinaţii. În prezent, românii pot alege între Blue Air, My Air, Wizz Air, Easy Jet, Sky Europe, German Wings şi Ryan Air sau de la companii mai mici precum Air Malta şi Nouvelair.
Pentru pasagerul român contează doar costul şi siguranţa
Dintre pasagerii care au apelat anul trecut la serviciile companiilor aviatice, aproximativ cinci milioane au fost români. Statistic vorbind, un conaţional din patru a făcut măcar un drum în străinătate, pe calea aerului, în 2007. "Numai că dacă în restul UE doar 22% din pasageri prefe