Initial, lucrarile vor fi demarate numai pe sectiunea 2B (Campia Turzii - Gilau), deoarece numai pentru acest segment al autostrazii s-au aprobat sumele cerute de compania Bechtel. In prima faza, cateva zeci de muncitori se vor întoarce zilnic pe santier, restul urmand sa fie adusi în functie de platile facute de Guvernul Romaniei.
„Muncitorii se vor întoarce la lucru treptat, astfel ca în fiecare zi cateva zeci de angajati ai autostrazii Transilvania îsi vor relua activitatea în departamentele din care fac parte. Lucrarile vor fi demarate numai pe sectiunea 2B Campia Turzii - Gilau, fiindca pentru lucrarile din acest segment al autostrazii s-au aprobat deja sumele cerute de compania Bechtel. Din cate stiu, pentru sectiunea 3C (Suplacu de Barcau - Bors) nu s-au aprobat sumele de bani solicitate de compania Bechtel, însa noi, ca sindicat, nu o sa acceptam ca cei 700 de oameni care au fost disponibilizati si lucrau pe acest segment sa nu se întoarca la lucru’’, a declarat pentru ZF Transilvania Mihai Lup, liderul de sindicat al angajatilor Bechtel din Romania.
Conform informatiilor oferite de oficialii Bechtel, restantele statului roman catre compania americana, datorate pentru activitatea desfasurata în 2008, au fost de peste 77 mil. euro. Statul roman a platit companiei americane Bechtel, în ultimii cinci ani de zile, 2,7 mld. lei pentru constructia autostrazii Brasov - Bors, plati efectuate aproape în totalitate de la buget, lucrarile de executie fiind începute la doua din opt tronsoane si finalizate în proportie de 35% si 18%.
Valoarea platilor catre constructorul american, efectuate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), au crescut gradual în intervalul 2004-2008, de la 298,2 mil. lei în primul an contractual la 706,5 mil. lei în 2007 si la 1,1 mld. lei în 2008.
Din suma totala platita compani