Piaţa produselor bio-ecologice-organice este o alternativă la cea a produselor convenţionale. Dacă este în expansiune în unele ţări din Europa şi deja matură în Statele Unite ale Americii, la noi abia acum începe să prindă contur.
În Germania, în prima jumătate a anului 2010 s-au deschis 28 de noi supermarket-uri cu produse bio, dovadă că oamenii nu renunţă uşor la grija pentru sănătate nici măcar în condiţii de criză economică. În SUA această piaţă a început să se dezvolte încă din anii '80, iar astăzi este foarte bine formată cu lanţuri întregi de magazine organice (de exemplu, Wholefoods, care are sute de magazine prezente în toate statele). În Bucureşti există câteva magazine şi restaurante cu produse bio şi organice deschise în ultimii doi ani cărora li s-au alăturat alte câteva anul acesta.
Green Feet există pe piaţă de două luni (s-a lansat pe 21 iunie) şi, "momentan, lucrurile merg conform planului", spune Tiberiu Petrică, proprietarul magazinului.
Ideea a venit din încercarea de a fi "de folos celor care cred că «eşti ceea ce mănânci»", explică Petrică. În acest sens se aprovizionează de la distribuitori locali şi de import. Produsele făinoase sunt în general româneşti, restul însă vine în mare parte din import. Preţurile variază de la 2 lei, cât costă ceaiurile, până la 5 lei (un kilogram de făină ecologică) sau 15 lei (musli). "În general, un coş de cumpărături ajunge să coste 80 de lei", spune proprietarul, care, din gama largă de produse, recomandă mai ales fresh-urile de portocale şi de mere, gama de produse cosmetice Dr. Hauschka şi Annemarie Borlind, lactatele şi brânzeturile.
Tot cu două-trei luni în urmă, pe Ion Câmpineanu s-a deschis un nou local bio, bistro-ul Nana Natural Food.
Acesta a împrumutat numele de la proprietară, Nana Dumitrescu, şi s-a lansat după o investiţie iniţială de 50.000 de euro.
În buc