Noua lege privind autorizarea şcolilor de şoferi va face curat pe acest segment de piaţă. Nu vor mai exista instructori care cer 500 – 600 de lei şi doar se fac că efectuează orele de practică sau de teorie din legislaţie. Pentru simplul motiv că licenţa se anulează dacă cel puţin 40% dintre elevi nu-şi iau permisul
Peste 150 de reprezentanţi ai şcolilor de şoferi din toată ţara s-au reunit, ieri, la Braşov, în cadrul Forumului Naţional al Şcolilor de Şoferi. Preşedintele Federaţiei Naţionale a Patronatelor Formatorilor din Transportul Rutier (FNPFTR), Adrian Caşcaval, le-a transmis participanţilor că noile reglementări care vor fi aplicate din toamnă pe piaţa şcolilor de şoferi sunt absolut necesare, având în vedere că „statul pierde anual peste patru miliarde de euro cu persoanele decedate în accidentele rutiere”. „Ne propunem să reducem această sumă la jumătate până în anul 2020”, a mai spus sursa citată.
Adrian Caşcaval a citat un studiu realizat de Banca Mondială în care se precizează că „o persoană decedată după un accident rutier costă statul român între 200.000 şi 300.000 de dolari, în timp ce o persoană accidentată grav determină o pierdere de 100.000 de dolari”.
Potrivit studiului, aceste sume includ toate costurile pe care statul le suportă în procesul de creştere a unui cetăţean, dar şi banii pe care persoana decedată i-ar mai fi virat în vistieria statului, dacă nu şi-ar fi pierdut viaţa. „Astfel, cei 300.000 de dolari se compun din banii investiţi în educaţia primară şi superioară a individului, în alocaţii şi subvenţii, dar şi din sumele pe care statul le-ar mai fi încasat din asigurări sociale, taxe şi impozite. Venitul mediu al ţării este factorul de bază al acestui calcul.
„Dacă în toate ţările comunităţii europene şcoala de şoferi reprezintă un important pilon al siguranţei rutiere, cu regret observăm că în ţara noa