"Daca in anii trecuti veniturile lunii decembrie erau duble fata de orice luna buna a anului, in decembrie 2009, pe fondul crizei, estimam venituri chiar mai mici decat in luna noiembrie", a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, Lucian Aldescu, CEO DPD (Pegasus).
“Din cauza problemelor financiare, companiile vor mai trimite cadouri doar unui numar restrans de colaboratori, in rest vor alege sa trimita felicitari. In aceste conditii, am inceput sa bugetam un decembrie mai slab decat noiembrie”, a mai spus Lucian Aldescu (foto) privitor la perioada sarbatorilor da iarna.
In aceste conditii, compania de curierat estimeaza o cifra de afaceri similara cu cea de anul trecut, desi dupa primul semestru raportase un avans de 10%. "In S1 am avut o crestere de 10% a cifrei de afaceri si coletele au crescut cu 15%. In cea de-a doua jumatate a anului si pana in prezent am raportat un salt de 18% pe colete, in timp ce veniturile au ramas constante. Astfel, estimam o cifra de afaceri similara cu cea de anul trecut”, a afirmat Aldescu, care a adaugat ca venitul mediu per colet s-a redus cu pana la 20%. “Cei mai multi clienti pe care i-am pierdut au fost in domeniile auto si constructii”, mai spune acesta.
In 2008, Pegasus a raportat afaceri de 6,4 milioane euro, in crestere cu 40% fata de 2007.
Profitul nu se va mai mentine insa la valoarea de anul trecut, din cauza investitiilor si a discount-urilor pe care le-au cerut companiile cu care colaboreaza compania de curierat. “In conditii de criza, toata lumea, ca si noi, de altfel, s-a intors catre furnizori. Astfel, companiile au incercat sa obtina reduceri si din partea curierilor, ajungandu-se la un razboi al preturilor pe piata de curierat care nu ajuta pe nimeni”, explica seful Pegasus, care adauga ca majoritatea clientilor si-au redus cu 15-20% bugetul pentru curierat.
In plus, Pegasus a i