Nu mai puţin de trei proiecte imobiliare noi au fost anunţate în ultima perioadă, în ciuda situaţiei economice nefavorabile. Cea mai mare investiţie ajunge la nivelul de 160 de milioane de euro.Piaţa din România este încă atractivă, atât pentru investitorii autohtoni, cât şi pentru cei spanioli şi israelieni. Spaniolii de la Avantia au anunţat săptămâna trecută lansarea primului lor proiect în România, situat în cartierul Titan. Pentru a atrage clienţii, grupul iberic mizează pe strategia ratelor direct la dezvoltator. Astfel, clienţii au posibilitatea de a achiziţiona un apartament fără să plătească niciun avans, ci doar o taxă de rezervare de 2.000 de euro.
Restul sumei urmează a fi plătit în rate lunare, fără ipotecă. În acest fel, până la finalizarea proiectului, a doua jumătate a anului 2011, dezvoltatorul va încasa practic contravaloarea avansului „clasic” de 20-25% din valoarea locuinţei. După această etapă, plata va fi tot eşalonată, timp de 5 sau 10 ani. Investiţia în acest proiect se ridică la 12 milioane de euro. Preţul terenului reprezintă un sfert din această valoare.
Alte două ansambluri rezidenţiale în 2009
Juan Franciso Diaz Bermejo, general manager al grupului Avantia, identifică două ameninţări majore la adresa pieţei imobiliare autohtone. Este vorba despre criza financiară la nivel global şi climatul psihologic negativ de pe segmentul creditării. „Cred că încrederea în sistemul financiar începe să se refacă.
Problema apare la nivelul cererilor de credite. Din discuţiile pe care le-am avut cu băncile a rezultat că ele sunt dispuse să acorde împrumuturi pentru achiziţii de locuinţe, dar potenţialii clienţi nu mai apelează la aceste servicii decât într-o foarte mică măsură”, opinează Diaz.
Grupul Avantia, cu un capital social iniţial de 90 milioane de euro, a intrat pe piaţa din R