Michael Bloomberg, primarul New York-ului, vrea să interzică vânzarea băuturilor dulci în restaurante, cinematografe şi la tonetele de pe stradă. Site-ul myfoxny.com notează că această intenţie reprezintă cel mai ambiţios proiect al administraţiei Bloomberg de a combate obezitatea, boală care afectează tot mai multe persoane, în special pe teritoriul Statelor Unite ale Americii.
Interdicţia ar afecta toate meniurile care conţin băuturi dulci, din restaurante, fast-food-uri şi chiar de pe arenele sportive, pornind de la băuturile energizante şi până la ceaiurile îndulcite.
Vânzarea unei astfel de băuturi într-un recipient mai mare decât o cană de cafea medie şi mai mic decât o cutie cu suc obişnuită, ar urma să fie interzisă dacă planul lui Bloomberg este aprobat în luna martie a anului viitor, mai notează myfoxny. com.
Măsura nu se va aplica pentru sucurile dietetice, cele cu fructe naturale, milkshake-uri, sau în cazul celor alcoolice şi nu se va extinde şi în cazul comercializării lor în supermarket-uri sau alte tipuri de magazine.
”Obezitatea este o problemă naţională şi pe întreg teritoriul Statelor Unite, oficialii din ministerul Sănătăţii îşi spun că aceasta este o măsură teribilă. New York City este un oraş care vrea să facă ceva. Cred că asta îşi doreşte publicul de la primar”, a declarat Bloomberg în cadrul unui interviu.
Un purtător de cuvânt al Asociaţiei Băuturilor din New York a criticat propunerea administraţiei lui Bloomberg. Industria de profil a avut nenumărate ciocniri cu departamentul sănătăţii din New York, iar acum reprezentanţii ei spun că au exclus în mod nedrept băuturile carbogazoase. Mai mult, grupurile industriale au cumpărat spaţii de publicitate în metrou în care îşi promovează cauza.
Propunerea lui Michael Bloomberg are nevoie de aprobarea Comisiei de Sănătate, un obstacol uşor de trecut având în