Afacerile de nisa incep sa patrunda din ce in ce mai mult pe piata romaneasca, iar una dintre aceste afaceri este cea pe care o conduce Iancu Avram si care se bazeaza pe publicitatea in farmacii.
Dupa ce timp de doi ani de zile a lucrat intr-o retea de farmacii privata, Iancu Avram si doi asociati s-au gandit sa dezvolte conceptul de publicitate in farmacii prin amplasarea de televizoare pe care sa ruleze spoturi publicitare ale producatorilor de medicamente.
"Romanii se uita mult la televizor oriunde ar fi amplasat, si ne-am gandit ca daca am pune televizoare in farmacii si am derula reclame acestea ar avea un impact mult mai mare decat un simplu poster", spune Iancu Avram, director general la CD Advertising.
Astfel, la sfarsitul lui 2001 cei trei asociati au lansat sistemul PharmaPlayTV in 12 farmacii din Bucuresti.
"Investitia la inceput a fost de aproximativ 1.000 de dolari de farmacie, la inceput au fost 12 televizoare in 12 farmacii, iar in primavara lui 2002 am ajuns cu sistemul PharmaPlayTV in 30 de farmacii", isi aminsteste Iancu Avram.
Dupa ce a instalat cele 30 de televizoare in farmacii, directorul de la CD Advertising a inceput sa abordeze marile companii producatoare de medicamente explicandu-le oportunitatea de a folosi un canal de publicitate aflat la locul de vanzare.
La inceput, Iancu Avram le-a oferit gratis producatorilor de medicamente spatiu de "emisie" pentru a le difuza reclamele.
"Cand a venit vorba de bani, producatorii de medicamente au stat pe ganduri, ideea le placea, dar nu vroiau sa dea bani pentru ca spuneau ca nu pot cuantifica cati se uita si cati nu se uita", povesteste Iancu Avram.
La vremea respectiva, tariful pentru un spot de 30 de secunde care rula de la 8 dimineata pana la 9 seara in 30 de farmacii timp de o luna, era de 2.000 de dolar