A avea un blog va fi un amănunt de viaţă la fel de nesemnificativ ca mersul la cumpărături. Cănd se vor intălni, oamenii nu se vor mai intreba "ce mai faci?", pentru că vor şti deja tot ce se intămplă in viaţa cunoscuţilor, prin intermediul blogurilor.
Corespondenţă din Bruxelles
A avea un blog va fi un amănunt de viaţă la fel de nesemnificativ ca mersul la cumpărături. Cănd se vor intălni, oamenii nu se vor mai intreba "ce mai faci?", pentru că vor şti deja tot ce se intămplă in viaţa cunoscuţilor, prin intermediul blogurilor.
Mass-media tradiţionale vor supravieţui numai dacă vor şti să se adapteze noilor tehnologii şi vor include in conţinutul lor elemente originale şi accente personale. Cam aşa va arăta lumea comunicării şi informaţiei peste cinci ani, potrivit estimărilor făcute la Summit-ul European al Comunicării, care a avut loc in Bruxelles. La dezbaterea privind noile media şi impactul lor asupra "regulilor jocului" au luat parte specialişti in comunicare, atăt din mass-media tradiţionale (Michael Williams de la editia europeană a Wall Street Journal), căt şi din companii (Dirk Delmartino, expert Microsoft) sau direct din "lumea" media alternative (Gabriel McIntyre, fondatorul xolo.TV şi Pawel Wujec de la agora.pl). Alături de ei s-a aflat şi europarlamentarul Corina Creţu, singurul reprezentant al Romăniei din grupul vorbitorilor invitaţi la summit.
Acest tip de comunicare, mai puţin tradiţională, a inceput să afecteze direct viaţa politică. Un bun exemplu - rolul blogurilor in campania electorală pentru prezidenţialele din Franţa, din luna mai, a spus Corina Creţu.
STRATEGIE. Statisticile arată că in fiecare secundă apar pe internet 100.000 de postări. La Wall Street Journal, nimeni nu avea blog in urmă cu doi ani, iar acum 10 jurnalişti scriu in paralel in ediţia printată a ziarului şi in "blo