Politia are numeroase sesizari privind comenzi facute pe internet in care se folosesc carti de credit fraudate fie din Romania fie din strainatate, a declarat miercuri Virgil Spiridon, comisar sef in cadrul Inspectoratului General al Politiei (IGPR). Acesta a relatat un caz recent in care cineva a facut o comanda catre altcineva din tara folosind cardul fraudat al unei a treia persoane. Pentru ca cel care trebuia sa ridice produsul era investigat, Politia a recuperat coletul, dar titularul cardului fraudat nu si-a primit banii inapoi, banca motivand ca tranzactia a fost facuta prin 3D-Secure. Ar fi o incalcare grava a obligatiilor fata de posesorul de card si fata de Visa si Mastercard, spun oficialii procesatorilor de plati PayU si Netopia MobilPay.ro.
"Norocul a fost ca noi stiam persoana care urma sa primeasca produsul, care era in investigatie pentru alte tipuri de frauda. Am reusit sa ridicam noi acel colet care continea componente electronice, dupa care am identificat, cu ajutorul magazinului, cardul, am mers la banca, am discutat, insa titularul cardului nu si-a primit banii inapoi si ne intreaba ce trebuie sa faca. A depus o sesizare la banca in care a cerut sa i se restituie banii pentru ca nu el a comandat, insa banca i-a dat un raspuns ca daca se foloseste 3D Secure, si s-a folosit in aceasta tranzactie, nu se restituie banii. Si suntem in situatia in care noi avem produsul, banca nu ii va da banii inapoi titularului cardului si noi trebuie sa vedem ce facem. Este o situatie si ironica", a declarat miercuri Virgil Spiridon, comisar sef de politie in IGPR in cadrul unei dezbateri pe tema drepturilor consumatorilor in comertul online, organizate in cadrul unei campanii UE pentru informarea consumatorilor din Romania.
O banca in necunoastere crasa a obligatiilor fata de clienti si Visa si Mastercard - Bogdan Sampetrean, PayU
Prezent