"Hei! Tocmai m-am făcut bere!!! Şi e super-tare!!!!" Am trimis acest SMS câtorva prieteni apropiaţi cu care fusesem mai de mult în vacanţă la Amsterdam. Şi-au imaginat probabil că mă ameţisem. De fapt mă aflam la muzeul berii şi descoperisem una dintre cele mai grozave modalităţi de a-ţi petrece timpul liber. Tocmai acum când eram fără gaşcă.
"De fiecare dată se întâmplă ceva în jurul unui pahar cu bere!" este unul dintre sloganurile publicitare pe care le-am găsit în vechea fabrică construită în 1867. Olandezii au transformat istoria unui brand în punct de atracţie turistică: experienţa multimedia alăturată fotografiilor de epocă, demonstraţii de "degustat" bere, dar şi nenumărate posibilităţi de a pleca acasă cu un suvenir pentru prieteni sunt toate exploatate la maximum. Biletul de acces costă 15 euro.
Vizita la muzeu a început cu tradiţia: ziduri construite din sticle de bere, butoaie vechi, arcade din capace de sticle, costume ale muncitorilor în fabrică, fotografii cu primele linii de îmbuteliere sau căruţe trase de cai, care făceau livrările, sticle de toate formele, sloganuri publicitare şi nu în ultimul rând afişe vechi sau "biscuiţi" personalizaţi. Am trecut apoi prin zona grajdurilor - un omagiu adus cailor, primii transportatori ai navetelor de bere.
La etajul fabricii-muzeu încep surprizele. Mai întâi eşti invitat să guşti ingredientele, apoi poţi vedea recipientele utilizate pentru fermentarea acestora. Dacă nu ai fost prea atent la aceste procedee, eşti transformat la propriu în bere. În zona "Brew yourself" participi la o proiecţie multimedia în care vezi din interior procesul de fabricare a berii: de la amestecul seminţelor cu apa, fermentare, îmbuteliere la transportul spre consumatorul final. Totul cu ajutorul unei platforme 4D.
La ieşire, un expert berar îţi subliniază încă o dată calităţile pe