Retailerul de carte Diverta, parte a holdingului RTC detinut de Octavian Radu, se pregateste de reorganizarea efectiva a activitatii pe o piata care a inceput sa urmeze o evolutie ascendenta. Dupa un an si jumatate de la intrarea in insolventa, , CEO-ul Diverta, vorbeste din nou despre extindere.
In luna mai 2010 Diverta, unul din cei mai importanti retaileri de carte din Romania, alaturi de librariile Humanitas si Carturesti, anunta intrarea in insolventa in vederea reorganizarii judiciare. La momentul respectiv, compania avea datorii catre furnizori si centre comerciale de peste 10 mil. euro si credite de investitii de 8 mil. euro.
Diverta a inchis anul trecut cu o cifra de afaceri de 22 mil. euro si pierderi de 500.000 de euro. In 2009 pierderile au fost de 800.000 de euro la afaceri de 30 mil. euro. In acest context, compania a decis sa renunte la 18 magazine, reducand reteaua Diverta la 47 de locatii, respectiv o suprafata de retail totala de 17.500 mp.
Tot in 2010 Diverta a inchis locatia de pe Bulevardul Magheru, dupa numai doi ani de la inaugurare, nivelul ridicat al chiriei neputand fi sustinut din punct de vedere economic. Locatia avea 1.800 mp, fiind una dintre cele mai importante din retea datorita vadului comercial.
Pentru primul semestru al acestui an Diverta a raportat o cifra de afaceri de aproximativ 9 mil. euro, iar pentru urmatoarele sase luni vizeaza afaceri de 10 mil. euro.
Chiar daca tendintele pe piata de retail nu au cunoscut evolutii spectaculoase fata de anul trecut, Amalia Buliga (foto) sustine ca anumite categorii de produse care au raportat cresteri ale vanzarilor.
“Este vorba de colectii precum Cars, Disney sau Barbie, care inglobeaza sub acelasi brand mai multe tipuri de produse de la jucarii, media si in mod special raionul de papetarie. O alta categorie de produse care a cunoscut cresteri este