eMag, cel mai mare retailer online din tara, mizeaza puternic pe parteneriate cu furnizori locali de produse, urmand ca in viitorul apropiat sa mai adauge branduri in portofoliu. “Sa nu va mire daca la anul am putea vinde chiar si masini”, spune Radu Apostolescu, vicepresedinte. Vezi ce planuri are compania, vanzari precum si cote de piata.
Oficialii eMag sunt in discutii cu 3-4 companii autohtone pentru incheierea de parteneriate noi, urmarind din ce in ce mai mult modelul de business al Amazon, din SUA. In prezent, compania vinde carti, jucarii precum si produse de bricolaj. “Am primit oferte ciudate de partenariate – sa vindem scutece pentru copii, masini sau bijuterii”, spune Apostolescu.
Pentru a reusi sa devi partener al eMag si sa vinzi produse pe site-ul companiei, este necesar sa intrunesti mai multi factori – acoperire a livrarilor la nivel national si intr-un timp scurt, gama larga de produse precum si un trackracord foarte bun. “O sa vindem si mobila, dar in momentul in care vom gasi compania care sa acopere aceste cerinte si sa mentina un nivel ridicat al serviciilor. Nu excludem niciun parteneriat – in curand este posibil sa anuntam ca vom vinde si software, downloadabil”, mai spun oficialii companiei.
eMag a generat pe primul semestru al anului vanzari de 62 mil. euro, comercializand 1 milion de produse. Compania vizeaza vanzari de 150 mil. euro pe intreg anul, in crestere cu 50% fata de anul precedent, la o rata de profit de 2%.
Site-ul companiei a atras 6 milioane de unici dar, cu toate acestea, in continuare, mare parte din vanzari se realizeaza prin achizitia cu cash. Doar 6% din vanzari se realizeaza integral online. “Pe de alta parte, vizualizarea ofertelor si decizia de achizitie se realizeaza online. Ulterior, intr-adevar, romanii se duc la una din cele 7 magazine fizice ale noastre pentru a ridica