Industria auto internaţională evoluează în pas alert către maşini cât mai „verzi“. Premierele mondiale ale unor modele de superlux riscă să treacă neobservate la Frankfurt 2009, pentru că specialiştii îşi îndreaptă atenţia către automobilul ecologic. Maşini fabuloase precum Lamborghini Reventon Roadster, limuzina de lux Bentley Mulsanne sau noul Jaguar XJ riscă să treacă neobservate. Şi nu din cauză că nu ar merita toată atenţia din lume, ci pentru că nu mai sunt „politically correct“.
Statele membre ale UE impun tot mai multe restricţii legate de emisiile de gaze de seră, iar constructorii de automobile trebuie să ajungă la o medie de 120 grame de dioxid de carbon pe kilometru pentru gamele lor până în 2012. Ca să nu mai vorbim de planul, aflat acum în discuţie, de a reduce la 95 de grame de CO2/km până în 2020.
Misiune aproape imposibilă
Dacă acum doar un an era un fel de „misiune imposibilă“, toţi constructorii strigând la unison că aşa ceva nu se va întâmpla, iată că acum, la Salonul Auto de la Frankfurt, asistăm la o competiţie ce reuşeşte numai cifre record.
Aproape toată lumea a coborât sub 100 de grame de CO2/km. Şi nu doar în segmentele foarte mici, dar chiar şi în cel compact. Ford are acum un Focus diesel capabil să emită doar 99 de grame de CO2, iar dacă nu era suficient, va lansa, începând cu 2011, şi un Focus total electric.
La Frankfurt 2009, Ford a prezentat Focus BEV (Batery Electric Vehicle), dezvoltat la cererea guvernului britanic, parte a unui proiect ecologic iniţiat în Marea Britanie, capabil să meargă cu 120 de kilometri pe oră doar pe baterie. O asemenea distanţă este excelentă pentru plimbări scurte, dar insuficientă pentru croaziere.
Ford nu este singur în planul electrificării. Toyota a prezentat modelul Prius în versiunea plug-in hibrid, adică o versiune