Odată cu intrarea mărcii Jeep în aria de influență a grupului Fiat, mașinile vestitului brand american destinate pieței europene au primit un plus de fantezie și de eleganță. Insuficient
Puțini sunt cei care, atunci când vorbesc despre vehicule 4X4, uită să menționeze numele Jeep. Legendara marcă americană, născută în anii celui de-Al Doilea Război Mondial, a inventat practic segmentul mașinilor cu tracțiune integrală. Numai că, fideli scopului principal pentru care a fost creat conceptul - cel de specialist pe teren accidentat - oficialii Jeep par să fi uitat să studieze tendințele din piață. Așa se face că un brand care ar fi putut fi printre liderii segmentului SUV trebuie acum să accepte postura de outsider. În timp ce modelele Jeep au rămas veritabile vedete off-road, alte mărci, apărute parcă de nicăieri, au speculat apetența clienților pentru mașinile cu garda la sol mare, dar care stau foarte bine în special pe asfalt.
Europenizare
De când italienii de la Fiat au preluat o parte dintre acțiunile grupului Chrysler - cel care deține marca Jeep - au apărut și primele semne de adaptare ale modelelor americane la tendințele pieței. De exemplu, noua variantă a „Marelui Cherokee“, intrată în această vară pe piața românească, se poate lăuda cu o parte frontală mai stilată, cu o cutie de viteze automată cu opt trepte care rafinează, măcar parțial, asprimea propulsorului V6 diesel de 3.0 litri care dezvoltă 250 CP și cu un interior exclusivist din care nu lipsesc sistemele de comandă și control de ultimă generație. Varianta Overland testată de Capital demonstrează clar evoluția Jeepului Grand Cherokee. Tapițeria din piele Nappa, scaunele ventilate, sistemul multimedia și de navigaţie cu display de 8,4 inci și comenzi vocale, porturile USB și SD, luminile de curtoazie din portiere, volanul, panourile portierelor și bordul cu inserţii di