Constructorul italian având cartierul general locat în Sant’Agata Bolognese este preocupat de reducerea consumului, noxelor şi emisiilor de carbon ale extremului Aventador. Astfel, produsul suprem al uzinelor Lamborghini pentru 2013 va fi capabil să ruleze doar în şase cilindri din cei doisprezece.
Cu toate că marca Lamborghini se află sub umbrela celor de la Audi, Aventador nu va decupla câţiva din cilindrii din interior şi de la extremităţile blocului motor, caracteristică tehnologiei „Cylinder on demand” de pe V8-ul supremei limuzine Audi S8, ci soluţia aleasă de casa italiană este cea a dezactivării unui întreg rând compact de cilindri ai motorului cu arhitectură V12.
Beneficiile şi implicaţiile sunt reflectate în consumul de benzină care scade cu 8%, la puţin peste 15 litri, fapt remarcabil amintind doar faptul că Lamborghini Aventador are o cilindree de 6.500 cmc. Emisiile de carbon vor scădea şi ele la 370 grame CO2 la km.
Această tehnologie permite decuplarea cilindrilor fără a fi percepută la interior o întreupere a mersului rotund al motorului. Sistemul se activează doar dacă sunt îndeplinite multiple condiţii dintre care aminitim ca viteza să nu fie mai mică de 135 km/h, lichidul de răcire să aibă cel puţin o anumită temperatură, acceleraţia să fie până în 40% iar cutia de viteze să fie cel puţin în treapta a treia. În plus, dacă maşina detectează un comportament neobişnuit al şoferului, sistemul nu va fi activat.
Aventador este un supercar destul de mare, acesta măsurând 4,6 metri în lungime, 2,05 metri lăţime şi 1,14 metri înălţime dar în ciuda greutăţii totale de 1.575 kg, caroseria monococă din fibră de carbon cântăreşte doar 147 kg.
Bolidul descătuşează 700 CP la 8.250 rpm şi trimite puterea la toate cele patru roţi motrice prin intermediul unei cutii de viteze robotizate cu 7 trepte. Multe din elementele suspensiei, a trenulu