Saptamina aceasta m-am plimbat destul de mult cu trenul. intr-un fel, trenul romanesc exprima cel mai bine starea unei natiuni in deriva. Canicula ce a pus stapinire pe Romania dilateaza liniile de cale ferata montate, probabil, pe vremea lui Gheorghe Gheorghiu-Dej. Asa ca trenurile intirzie. Suparati pe intirziere, calatorii se simt indreptatiti sa incalce toate regulile bunului-simt si ale CFR-ului. Orice urma de omenie dispare sub presiunea celor peste 40 de grade. Uzul ratiunii e lasat naibii deoparte si e inlocuit de legea junglei. Se ocupa abuziv compartimente, se fumeaza pe holuri, se urla, se injura, oamenii se iau la bataie. Peste toate acestea, reprezentantii CFR par cei mai calmi oameni, explicindu-ti, relaxati, de ce nu poti ajunge la timp. E normal: nu e vina lor ca e cald afara, asa ca rasufla usurati…
Un aspect ciudat mi-a fost dat sa observ pe cind plecam din Mangalia: nu avem trenuri destule. Adica rapidul Satu Mare-Mangalia e acelasi cu rapidul Mangalia-Satu Mare. Primul a intirziat 3 ore, asa ca a ajuns pe cind trebuia sa plece in directie inversa. in concluzie, am plecat din start cu o ora intirziere, deoarece trenul trebuia dus la spalat si curatat. Care tren a mai pierdut o ora pe drum, din cauza restrictiilor de viteza impuse de caldura.
intre timp, marea problema a statului roman e cind si daca isi ia presedintele doua avioane noi. Daca isi ia si au si aer conditionat, il rog, pe aceasta cale, sa doneze unul dintre ele pentru uzul cetatenilor; face bine la imagine, garantat. Mai ales ca in cinci judete si in Bucuresti codul portocaliu a devenit rosu. Rosu va fi devenit la fata, probabil, si Mircea Geoana, dupa ce a fost criticat de mai tinarul coleg, Victor Ponta. Ponta afirma ca Geoana il ajuta, indirect, pe Basescu atunci cind afirma necesitatea unui nou referendum pe tema votului uninominal. Asa e, pina explica Mircea pop