Recesiunea şi măsurile de austeritate au pus pe butuci finanţele statelor din Europa Centrală şi de Est, iar guvernele sunt nevoite să opereze noi tăieri de cheltuieli. Cele mai "la îndemână" s-au dovedit a fi proiectele de infrastructură.
În regiunea rurală estică a Cehiei, locuitorii orăşelului Frydek Mistek credeau că vor avea parte în sfârşit de noul drum la care râvnesc de 14 ani, scrie Bloomberg. Conform planurilor, urmau să fie cheltuite 234 de milioane de dolari (180 mil. euro) pe o centură pentru cele 45.000 de camioane şi autovehicule care trec în fiecare zi prin oraşul cu o vechime de 700 de ani. Proiectul, aprobat la nivel local în anul 2006 şi programat să fie lansat în mai puţin de doi ani, face acum parte dintr-o serie de proiecte de infrastructură din Europa de Est care ar putea fi amânate din cauza restricţiilor de ordin bugetar.
"Dacă nu va fi găsită o soluţie legată de transport, oraşul va muri pur şi simplu", a declarat viceprimarul Petr Cvik în cadrul unui interviu. În timp ce acesta vorbea, centrul oraşului era blocat de autovehiculele de la o fabrică a Hyundai Motor.
Proiectele de infrastructură, primele la care se renunţă
Guvernele ţărilor din întreaga Europă pun în aplicare o serie de măsuri de austeritate după ce temerile investitorilor privitoare la deficitele bugetare au generat o criză a datoriilor suverane la începutul acestui an.
În Irlanda, salariile angajaţilor din sectorul de stat au fost reduse cu 13%. Spania pregăteşte cel mai drastic buget din ultimii 30 de ani, în timp ce reducerile salariale din Grecia au condus la o scădere anualizată de 25% a cheltuielilor consumatorilor în trimestrul al doilea. În Europa fostă comunistă, proiectele de infrastructură sunt îngheţate.
Ministrul ceh al transporturilor, Vit Barta, a purtat negocieri cu o serie de constructori pentru reducerea costurilo