Analiza realizata de echipa GolinHarris in BridgeTM-ul din Bucuresti, in ultima saptamana din luna octombrie, arata o rata de interactiune de 6,5% pentru pagina de Facebook a lui Obama si de 14,4% pentru Romney.
Cu doar cateva ore in urma, rezultatul alegerilor din Statele Unite a devenit clar. Noul Presedinte al Statelor Unite este Barak Obama, reales pentru al doilea mandat.
Cum s-a vazut lupta prezidentiala in Social Media, cum arata electoratul din online si cine a castigat alegerile pe Facebook si Twitter? Echipa din BridgeTM-ul GolinHarris a realizat o analiza comparativa intre prezenta celor doi candidati in Social Media.
“Inainte de a realiza o comparatie intre interactiunea in social media a celor doi candidati trebuie sa tinem cont de context si de factorii specifici care influenteaza dinamica prezentei pe fiecare platforma in parte. In primul rand, conturile de Facebook si Twitter ale Presedintelui Barack Obama au mai trecut printr-o campanie electorala, deci au beneficiat de un buget de promovare in plus, iar acest lucru este evident in numarul total de fani (Facebook: >31,800,000; Twitter: > 21,700,000). Pe de alta parte, paginile lui Mitt Romney (Facebook: > 12,000,000; Twitter: > 1,700,000) par ca dispun de un buget actual de sustinere mai mare sau de o viralizare sporita. Spre exemplu, in ultima saptamana din luna octombrie, pagina de Facebook a lui Romney a inregistrat cu 568,159 mai multe like-uri decat pagina lui Obama,” a spus Valeriu Ispir, digital manager, GolinHarris.
In ciuda faptului ca Romney a avut un engagement mai mare, datele recente oferite de platforma de monitorizare a conversatiilor pe Facebook, dezvoltata de reteaua sociala in colaborare cu CNN (www.cnn.com/electioninsights) arata ca, pentru ultimele sapte zile, Obama a avut in medie cu 74% mai multe persoane unice care l-au mentionat, decat Romney. I