Specialiştii afirmă că outsourcingul este unul dintre beneficiile globalizării şi este generat de nevoia companiilor, din zona dezvoltată a Europei, de optimizare a proceselor de business. Specialiştii afirmă că outsourcingul este unul dintre beneficiile globalizării şi este generat de nevoia companiilor, din zona dezvoltată a Europei, de optimizare a proceselor de business. Prin serviciile de call center, o companie poate asigura întreţinerea relaţiei şi fidelizarea clienţilor săi la costuri optime cu ajutorul unui personal specializat. Practic, o companie din Germania, spre exemplu, poate apela la call center pentru orice activitate care poate fi desfăşurată de o companie parteneră, crede Augustin Drăgan, preşedinte Ssistec-Bsol. La nivel european, outsourcingul reuşeşte să genereze cifre de afaceri generoase. Doar în primul trimestru al anului analiştii apreciază că firmele care oferă astfel de servicii au atins venituri de peste două miliarde euro. România reprezintă un jucător tot mai activ pe această piaţă. Un avantaj major îl reprezintă, multilingvismul, competenţele diverse şi potenţialul ridicat al tinerilor absolvenţi. Companiile care apelează la call center reuşesc să evite metoda ofertării la întâmplare, beneficiind de contact direct cu potenţialii clienţi informaţi şi interesaţi de serviciile propuse. Resursele umane, principala problemă Activităţile susţinute într-un call center le acoperă atât pe cele tip outbound, adică întâlnirile între agenţii companiilor şi prospecţi, vânzare prin telefon, studii de piaţă, reactivarea clienţilor existenţi, dar şi pe cele de tip inbound, adică asistenţă clienţi, preluarea de comenzi, centru unic de rezervări, asistenţă pre şi post vânzare. Pentru a te lansa într-o astfel de afacere, nu suma de început este importantă, ci know-how-ul, infrastructura şi, un lucru pe care puţini îl iau în considerare, oamenii. Dac