Una dintre companiile ruseşti din grupul care a preluat în concesiune Aeroportul Internaţional Chişinău este controlată de un multimilionar originar din Republica Moldova. El are afaceri în domeniul transportului feroviar şi nu este exclus că are planuri şi pentru Calea Feratădin Moldova (CFM)
Pe 2 august 2013, într-o zi de vineri, la Chişinău este fondată compania Avia Invest, cu un capital social de 85,1 milioane de lei, divizat în părţi egale între societatea pe acţiuni Habarovski Aeroport şi holdingul Kolomenski Zavod. Peste numai două zile, ambele de odihnă, luni, Avia Invest se înscrie în concursul pentru concesionarea Aeroportului Internaţional Chişinău, iar pe 30 august Boris Salov, administratorul companiei, semnează contractul cu Agenţia Proprietăţii Publice.
De la locomotive la avioane
Dacă despre proprietarii Aeroportului Habarovsk s-a mai scris în presa de la noi, despre celălalt acţionar al Avia Invest - practic deloc, însă aici surprizele sunt chiar mai mari. Prima vine de la specificul întreprinderii. Uzina situată în localitatea Kolomna din regiunea Moscova este un important producător de locomotive electrice şi diesel din Rusia. Ţinând cont de specializarea îngustă, participarea acesteia la concesionarea porţilor aeriene ale Republicii Moldova este cel puţin stranie. Compania pare să-şi facă, mai degrabă, intrarea pe piaţă. Următorul pas logic ar fi să participe la proiectele de modernizare a Căii Ferate din Moldova (CFM) ca, într-un final, să preia o parte din întreprinderea moldovenească. La Chişinău se vorbeşte deja că, după restructurarea în trei unităţi comerciale (transportul de pasageri, transportul de mărfuri şi infrastructura feroviară), Calea Ferată ar putea fi concesionată după scenariul aeroportului. Acest lucru este foarte probabil, având în vedere faptul că uzina face parte din grupul Transmasholding - cel mai mare pr