Compania austriacă Julius Meinl, cel mai mare importator de cafea super premium de pe piaţă, vrea să-şi menţină în acest an ritmul de creştere al vânzărilor raportat pe 2009 faţă de 2008, de 6%, şi mizează pe atragerea unui număr de peste 200 de clienţi noi în HoReCa (hoteluri, restaurante, catering).
Cel mai mare hop pe piaţă va fi în septembrie, când vor veni creşteri de preţuri, spune directorul Julius Meinl România.
"În acest an încercăm să obţinem o creştere a vânzărilor cel puţin la nivelul anului trecut, de 6% (în lei - n. red.), iar prognozele noastre actuale sunt de plus 8-10%. Aceasta va depinde mult de reacţia pieţei la creşterea de preţ preconizată la sfârşitul lunii septembrie", a declarat Tibor Dobri, Managing Director Julius Meinl CEE South-East. Deşi accizele la cafea s-au diminuat în acest an, la nivel local, preţul produsului final nu s-a redus, din cauza scumpirii materiilor prime.
"Pe lângă problemele de consum din piaţă, anul 2010 reprezintă o provocare mare din punctul devedere al costurilor cu cafeaua verde. Preţul la cafeaua Arabica a crescut cu peste 40 % în acest an, astfel încât pentru a menţine calitatea produselor şi nivelul serviciilor o creştere de preţ este inevitabilă", a explicat Dobri.
Cafeaua este unul dintre cele mai tranzacţionate produse la bursele internaţionale de mărfuri. În perioade de recesiune, investitorii vor să rişte mai puţin şi îşi caută refugiul în mărfuri precum cacao, cafeaua sau cerealele, în detrimentul pieţelor de acţiuni.
Creşterile vin doar de la clienţi mai mulţi
Managerul Julius Meinl pariază pe creşterea numărului de clienţi în HoReCa - principalul canal de distribuţie a cafelei vieneze în România. Ţinta pentru acest an este de a găsi 220-250 de clienţi noi în HoReCa, în condiţiile în care compania acoperă în prezent aproximativ 1.600 de locaţii precum hoteluri, res