Corectitudinea datelor de audienta ale siteurilor din Romania, pusa in discutie inca de acum doi ani inclusiv la initiativa HotNews.ro, revine in actualitate. Miercuri, Gazeta Sporturilor a cerut Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), institutie in cadrul careia se desfasoara Studiul de Audienta si Trafic Internet (SATI), sa ia o decizie in privinta transparentizarii surselor din care aceste siteuri isi atrag vizitatorii. GSP a reluat initiativa in contextul in care au aparut din nou acuzatii cum ca anumite siteuri apeleaza la practici neortodoxe pentru a avea mai multi vizitatori. Printre publisherii acuzati recent de asemenea practici s-a numarat inclusiv Gazeta Sporturilor. Datele de audienta corecte sunt esentiale pentru eficienta cheltuielilor de publicitate ale companiilor.
Ce a cerut, miercuri, Gazeta Sporturilor:
ca la BRAT sa fie discutata transparentizarea datelor privind "referrerii" siteurilor incluse in SATI - singurul masurator al audientelor online, general recunoscut de piata. Referrerii sunt sursele (pagini online, motoare de cautare, servicii de e-mail etc.) de unde provin vizitatorii unui site. Mai multi publisheri online sunt de acord, de principiu, ca aceasta chestiune sa fie dezbatuta la SATI. HotNews.ro a anuntat ca sprijina initiativa GSP.Este un lucru general acceptat pe piata de publicitate ca audientele in mediul online pot fi masurate cel mai bine, dintre toate mediile de comunicare. Insa, pe plan local, accentul se pune adesea pe un numar limitat de date in campaniile media, cel mai important criteriu fiind, in cazul multor campanii, numarul de vizitatori unici ai unui site. In aceste conditii, informatiile privind referrerii unui site nu sunt accesibile celorlalti publisheri si nici celor care aloca bani de publicitate (clienti sau agentii). Pe de alta parte, unii publisheri se mandresc, prin comunicari publice, c