Praznicul botezului Domnului în apele Iordanului, sărbătoare denumită popular Boboteaza, are un farmec aparte în localităţile rurale. Spre deosebire de oraş, unde enoriaşele se calcă în picioare după un fir de busuioc şi lumea stă ore întregi la coadă pentru agheasmă, comunitatea din comuna Cristian asistă ordonat la rânduielile bisericeşti. Sătenii ştiu chiar şi versurile slujbei de Iordan şi cântă împreună cu preotul. După slujbă, alaiul bisericesc porneşte către pârâul Ghimbăşel cântând „În Iordan botezându-te, Tu, Doamne”.
Apa care vindecă
Oamenii sunt veseli, pentru că Domnul a trimis soarele pe cer să mai înmoaie gerul Bobotezei. Pe o masă lungă, întinsă lângă albia îngheţată a pârâului, sătenii şi-au aşezat bidoanele, sticlele şi carafele cu apă.
Preotul din localitate săvârşeşte Agheasma Mare, prin cântări şi rugăciuni ce pomenesc şi proslăvesc îndeosebi Botezul Domnului în apele Iordanului. Slujba e gata abia după ce prapurii sunt înmuiaţi în apele Ghimbăşelului.
„Botezul în apele Iordanului este momentul care marchează începutul activităţii mesianice a mântuitorului Iisus Cristos. Atunci când preotul invocă Sfântul Duh pentru sfinţirea apei, consilierii bisericeşti trebuie să atingă crucea din prapuri în pârâu, pentru sfinţirea tuturor apelor curgătoare”, ne-a declarat preotul din localitate.
După ce-şi iau apa sfinţită, sătenii pleacă spre casele lor. „E bună pentru de toate. Se bea dimineaţa, pe stomacul gol. Se zice că vindecă bolile”, ne spune o localnică. „Se foloseşte chiar şi la animale sau pentru sfinţirea caselor”, ne povesteşte şi Dragoş Serafim, primarul localităţii Cristian. Praznicul botezului Domnului în apele Iordanului, sărbătoare denumită popular Boboteaza, are un farmec aparte în localităţile rurale. Spre deosebire de oraş, unde enoriaşele se calcă în picioare după un fir de busuioc şi lumea stă ore