„Hingerii de maşini“ nu ridică microbuzele, dubiţele şi autocarele parcate ilegal deoarece nu au utilajele necesare. Câştigul firmelor care acţionează pe cele cinci sectoare le permite patronilor să-i „ierte“ pe proprietarii maşinilor mari. Bucureştenii au plătit cel puţin 18 de milioane de lei anul acesta pentru a-şi recupera maşinile ridicate.
Staţionate în special pe arterele din apropierea micilor autogări private, microbuzele şi autocarele firmelor de transport-persoane nu sunt în pericol să fie ridicate deoarce firmele care ar trebui să se ocupe cu acest lucru nu au utilajele necesare, şi, oricum, ridicarea lor ar încurca şi mai mult traficul.
Parcatul pe loc interzis le poate aduce doar o sancţiune din partea Poliţiei Rutiere, nu însă şi greaua pedeapsă, aceea de a rămâne fără maşini şi, ulterior, de a plăti din greu pentru a le recupera.
„Nu ridicăm maşini mai mari de 3.500 de kilograme nu pentru că nu am avea platforme pentru aşa ceva – eventual, am putea închiria -, ci pentru că am intra pe străzi cu un utilaj din categoria «Gabarit Depăşit» şi am încurca şi mai mult circulaţia“, a explicat Constantin Stoicescu, directorul CFR Trans Auto, firma care ridică maşini în sectorul 1.
Cel puţin 18 milioane de lei încasaţi pe 2010
Bogdan Bonă, directorul firmei de ridicări maşini, Ilcor Auto, care activează în sectorul 6, cel mai mare din Capitală, a recunoscut că nu are utilajele necesare pentru a ridica automobilele mai mari de 7.000 de kilograme. „Nu le putem ridica chiar dacă sunt parcate ilegal, pentru că nu avem utilaje. De obicei proprietarii acestor automobile primesc amenzi din partea Poliţiei”.
În sectorul 1, de la începutul acestui an au fost ridicate de către firma CFR Transauto, în jur de 6.700 de maşini, iar proprietarii au plătit pentru a şi le recupera câte 700 de lei. Asta dacă luăm în calcul doar o zi de st