Schimbarea portofoliului Strauss Romania vizeaza cresterea cotei detinute de companie de la 33% la 50%, pe o piata de 250 mil. euro care in ultimii ani si-a incetinit ritmul de crestere de la peste 10% la doar 6-7% anual.
Compania israeliana, care isi disputa primul loc pe piata locala a cafelei cu Kraft Foods, a anuntat investitii de 15 mil. euro in lansarea in Romania a brandului Doncafe, in locul marcilor deja consacrate Elita si Selected.
"Avem circa 33% din toata piata cafelei din Romania, incluzand si segmentul out of home (HoReCa - n. red.). In urmatorii 3-5 ani cred ca putem ajunge la o cota de piata de 50%", a declarat Matanya Schwartz, directorul general al Strauss Romania.
Schwartz, de origine israeliana, care a preluat conducerea companiei locale in urma cu un an si jumatate, cand a fost demarat si proiectul de schimbare radicala a portofoliului din Romania, mizeaza astfel pe o strategie agresiva de castigare a cotei de piata. Aceasta vine in conditiile in care consumul de cafea in Romania inregistreaza o crestere modesta de la an la an, estimata de reprezentantul Strauss la 6-7%.
"In ultimii ani s-a remarcat o incetinire a cresterii pietei de cafea, de la ritmuri de crestere double digit (peste 10% - n. red.) ajungand la 6-7%. Segmentul out of home creste mult mai rapid decat piata in ansamblu", a mai spus Schwartz.
Acesta estimeaza piata cafelei la aproximativ 250 mil. euro in acest moment.
Odata cu lansarea noului brand, producatorul a atacat un nou segment de piata, cel al specialitatilor de cafea, prin lansarea Doncafe Mixes. Pe acest segment activeaza trei companii puternice, Nestle, Kraft Foods si Tymbark, insa dinamica acestuia il face atractiv pentru noi competitori.
Pana in prezent, Strauss a activat pe piata locala cu Elita, Selected si Fort, marci concurente cu Jacobs sau Tchibo. Dupa schimbarea po