Pasajul Basarab a rezistat primei zile de teste de rezistenţă, când şase tramvaie şi 10 camioane au fost urcate pe el. Marţi, pasajul va fi încărcat la capacitate mai mare - 13 tramvaie şi 26 de camioane, cu o greutate totală de 1.500 de tone, alte testări urmând să fie făcute în a treia zi.
Venit în inspecţie la pasaj, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, s-a văzut nevoit să urce repede într-un tramvai care staţiona pe podul hobanat deoarece tocmai începuse o ploaie torenţială.
"Până acum rezistă, după cum observaţi. Suntem foarte mulţumiţi, dar nota, bună sau rea, o să ne-o dea bucureştenii, că al lor este podul acesta", a declarat Oprescu odată pus la adăpost.
Primarul a dat asigurări că la scurt timp după terminarea testelor de rezistenţă se va da şi drumul la circulaţie pe pasaj. Moment în care va veni şi vremea plăcuţelor...
"O să pun două plăcuţe pe pod. Una dedicată constructorilor, cu data începerii şi finalizarea proiectului. Iar alta în care voi scrie că pasajul a fost început de Băsescu şi a fost terminat de Oprescu".
Cele trei zile de teste prevăd încărcarea secvenţială a podului, în situaţii diferite. Inginerii vor măsura deplasările în plan vertical şi orizontal ale elementelor structurii de rezistenţă. Ele trebuie să fie conforme cu datele prevăzute în proiect.
Primarul a precizat că inaugurarea pasajului este "o chestiune de ore, de câteva zile". "Cum se termină testele îi dăm drumul", a declarat Oprescu.
Odată ce va fi dat în folosinţă, pasajul va face legătura între bulevardul Nicolae Titulescu, şoseaua Orhideelor, bulevardul Vasile Milea şi şoseaua Grozăveşti.
Lucrările la pasaj au început în vara anului 2006, costul anunţat fiind de 160 de milioane de euro.
Pasajul Basarab a rezistat primei zile de teste de rezistenţă, când şase tramvaie şi 10 camioane au fost urcate pe el. Marţi, pasajul va fi încă