Anul 2009 aduce obligatii foarte dure operatorilor telecom din Romania in ceea ce priveste datoriile de informare ale clientilor. Suma minima pe care o vor plati pe toata durata contractului, modul de taxare (la minut sau la secunda), conditiile de reziliere si taxele pe care ar trebui sa le plateasca utilizatorii in urma renuntarii, instiintarea cu 15 zile inainte de data cand s-ar putea rezilia contractul, sunt cateva din masurile unui proiect de decizie anuntat joi de arbitrul telecom.
Proiectul stabileste modalitatile in care furnizorii de telefonie vor comunica abonatilor informatii privind preturile si tarifele, precum si celelalte conditii de utilizare a serviciilor. Personalul de vanzari al operatorilor va trebui sa ofere utilizatorilor, inainte de semnarea contractului sau de cumpararea ori reincarcarea cartelei, trei informatii importante:
1. suma minima pe care o vor plati pentru toata durata contractului, formata din pretul abonamentului/cartelei, plus eventuale tarife de conectare/instalare, plus pretul telefonului (daca e cazul), cu toate taxele incluse;
2. ce tarife se aplica si in ce conditii: modul de taxare (la minut, la secunda etc.), daca se percepe tarif pentru stabilirea legaturii, daca se tarifeaza diferit in functie de ora, in ce conditii se folosesc minutele incluse sau creditul inclus;
3. durata minima a contractului, conditiile de reziliere si taxele pe care utilizatorul trebuie sa le plateasca daca renunta la contract inainte de termen, precum si conditiile in care contractul se prelungeste automat.
Instiintare cu 15 zile inainte ca se apropie data de reziliere a contractului
Operatorii de telefonie vor fi de asemenea obligati de a-si anunta abonatii cu 15 zile inainte de momentul in care acestia pot rezilia contractul, atat prin intermediul facturii, cat si printr-un mesaj SMS,