Nelipsite din viata noastra, alimentele nu mai sunt vazute de mult, nici de catre consumator, nici de catre producator ca simple produse strict necesare supravietuirii. Ele sunt insotite de proiectii care tin de modul cum se raporteaza mentalul colectiv la un aliment sau altul sub influenta informatiilor de la nutritionist, in functie de gust, de obisnuinta, de educatie sau chiar de criterii estetice si de...gust.
Comunicarea, povestile tesute in jurul alimentelor, impresiile si senzatiile generate de ambalaj si de forma, sunt cele care vand si nu neaparat necesitatea cosumatorului care are posibilitati de alegere quasi-nelimitate.
Tot acest complex, trebuie sa tina cont de mentalitatea si obiceiurile culinare locale.
"In ultima perioada aceste obiceiuri sunt profund afectate de stilul de viata mult mai activ si de lungile ore petrecute la serviciu. Advertiserii tin cont de aceste obiceiuri - dovada sunt numeroasele produse ce au aparut si au acum succes si la publicul romanesc: produsele fast-food, produsele de gatit precum bazele pentru mancaruri sau semipreparatele. De asemeni, multe dintre produse capata forme si ambalaje potrivite consumului "on the go". "apreciaza Vilma Ignat, Client Service Director la Scala JWT.
Modul in care un produs alimentar a fost integrat unui anumit ritual cotidian, mai mult sau mai putin urban si modul cum comunicarea exploateaza aceasta asociere, reprezinta un element uzual si functionabil de marketing. De cativa ani, de exemplu berea Tuborg, cu specialitatea ei Tuborg Chrismas Blue este asociata Craciunului. Iar Coca Cola si Pepsi, au un ambalaj special de sarbatori si reclame special concepute pentru acest sezon. Cafeaua Jacobs vine si ea cu campanii adecvate sezonului de doi ani.
Productia de alimente, are in spate o adevarata revolutie tehnologica, o componenta industriala care se pierde in spatele c